43: Öka fettinnehållet, men ta dig ur mejeriträsket. Så här gör du!

Goda och nyttiga tillbehör till maten! Idag pratar vi om hur du kan få upp fetthalten i måltiden utan att dränka maten i grädde och ost. Feta mejerifria tillbehör pratar vi alltså om i dagens avsnitt.

Avsnittet är en dryg kvart långt. Kör igång podcasten i din telefon, tex via podcaster, och lyssna direkt :)

Så här gör du:

Lyssna på din dator

  1. Antingen kan du lyssna direkt här på bloggen genom att trycka på den grå playknappen i respektive avsnitt, dvs längst ner här i inlägget (alla avsnitt hittar du här: http://4health.se/category/podcast)
  2. Eller så kan du gå in i iTunes och söka 4health. Då hittar du kanalen 4Health med Anna Sparre som du kan klicka på och välja avsnitt att lyssna på.Klicka på prenumerera så får du varje avsnittDirektlänk till iTunes: https://itunes.apple.com/se/podcast/4health-med-anna-sparre/id907951009?mt=2

Lyssna på din iPhone

  1. Kolla om du har appen/symbolen Podcaster (lila och vit). Annars gå till App Store i din telefon och sök Podcaster. Välj ladda ner (gratis)
  2. Gå in i podcaster och sök 4health. Då hittar du kanalen 4Health med Anna Sparre som du kan klicka på och välja avsnitt att lyssna påDirektlänk till iTunes: https://itunes.apple.com/se/podcast/4health-med-anna-sparre/id907951009?mt=2

Lyssna på din android:

  1. Kolla om du har en app för att lyssna på podcasts. Annars gå till Google Play i din telefon och ladda ner podcast-app. Exempel på podcast-appar för android som du kan söka upp och ladda ner till din telefon är BeyondPod eller pocket cast. Se här för olika podcastappar till android:https://play.google.com/store/search?q=podcast&c=apps
  2. Öppna länken till 4healths podcast-feed i denna app. Detta är det podcast-feed du kan kopiera och öppna i din podcast-app:http://4health.se/category/podcast/feed

Gå gärna in och lämna ett betyg/review när du ändå är i iTunes.

Play
Det här inlägget postades i podcast och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 svar till 43: Öka fettinnehållet, men ta dig ur mejeriträsket. Så här gör du!

  1. Therese skriver:

    Hej anna!
    Jo till min fundering, jag och min sambo ska ut och bestiga berg på semestern och jag har lite soppatorsk på ideer på lchf mat som man kan ha i ryggsäcken under färden. har du något bra tips? jag vill verkligen inte hamna i mack träsket bara för att det är enkelt och lätt.
    tack för din underbara insats med att sprida all information!
    mvh therese

    • Hej Therese!
      Härlig aktiv semester!
      Top of mind så borde ju nötter vara helt idealt att fylla ryggsäcken med – hållbart, nyttigt och väldigt energitätt, så väger inte så mycket per kalori så att säga :)
      Men jag skulle nog göra några lchf-wraps eller liknande med äggwrapp alltså, och ta med kokta ägg, avokado mm. Kanske lite ölkorv eller annat som är hållbart

  2. Pingback: Tonnato – Mer tips på såser och tillbehör | 4Health.se by Anna Sparre

  3. Pingback: Sommarens populäraste – om fasta, cancer, koffein, tarmbakterier, mejerifritt och Jonas Colting. Läs eller lyssna! | 4Health.se by Anna Sparre

  4. Pingback: Lär dig leva sockerfritt – träff 2 | Kostpedagogen

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*


*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>